Salasahiji anu jadi perhatian Ajip ngeunaan kaayaan di Indonesia, nya masalah-masalah anu aya patalina jeung sastra. Dina taun 1995, sajeroning Ajip matuh di Jepang, di Indonesia medal buku Prahara Budaya anu ditulis ku Taufiq Ismail jeung DS Moeljanto (Mizan, Bandung 1995). Éta buku téh membuat subjudul Kilas Balik Offensif Lekra. Eusina mémang nyoko dina kaayaan di Indonésia babakuna dina awal taun 1960-an anu patalina jeung pagétréngna pamadegan kalangan seniman/budayawan di pihak Lekra jeung nu di luar eunana. Kaayaanana mémang harénghéng pisan sajalan jeung harénghéngna pulitik harita. Waktu artis/ budayawan anu aktivitasna di luareun Lekra ngembarkeun Manifes Kebudayaan, kaayaanana beuki nyongkab. Ahirna, Manifes Kebudayaan melarang ku Presiden Soekarno.Taufik Ismail jeung DS Moeljanto kaasup anu milu néken éta manifés. Ari Ajip Rosidi henteu milu néken. Tur tina hal éta, buntutna rada manjang. ~Abdullah MustappaKiblat Buku Utama, Citakan I, 2020; 14,5 x 21 cm; 347 kaca; Softcover; ISBN 978-623-7295-24-2
Pusaka Ratu Teluh mangrupa saduran tina carita anu asalna ti nagri Barata (India), nyaritakeun hiji rajangaranna Triwikramasenaanu pinunjul, kaceluk digdaya, gagah, tur wijaksana. Ku wiku anu boga niat jahat, eta Raja dipinangsaraya nyandak mayit anu kaancikan roh Ratu Teluh tina hiji tangkal. Waktu rek dibawa ka hareupeun eta wiku, Ratu Teluh ngadongeng anu ngemu pasualan pelik anu kudu dijawab kalawan arip ku Raja. Tapi sanggeus menjawab kalawan wijaksana, ku Ratu Teluh mayit teh dibalikkeun deui kana eta tangkal. Sabada dicandak deui ku Raja, Ratu Teluh ngadongeng deui. Kitu deui jeung kitu deui bae nepi kagenep-welas kalina. Ahirna karep jahat eta wikunu boga maksud rek ngawasa sakabeh dedemitteh diebrehkeun ku Ratu Teluh, tuluy eta wiku ditelasan ku Raja. Pamenta Raja ka Ratu Teluh anu dirojongan ku para dewa ti Kahiangan nyaeta, Mugi-mugi ieu dongeng-dongeng pikaresepeun ku warna eusina, sarta nu panutupna di dunya sing mashur, pada ngagungkeun. Dina ahir lalakon, Raja Triwikram